Generalforsamling 2023

Referat af Generalforsamling 2023

Referat  ordinær generalforsamling i Hvidovre Bådelaug afholdt 23. november 2023 i Lille Friheden

Formanden bød velkommen.  og gik til :

punkt 1 på dagsordenen – Valg af dirigent, bestyrelsen indstillede Arne Schultz, som blev valgt uden mod kandidat.

Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutnings dygtig.

Her efter gavn dirigenten ordet til formanden for beretning under punkt 2.:

Bestyrelses beretning for Hvidovre Bådelaug 2023

Siden sidste generalforsamling har vi mistet vores medlem Birger Hansen- Kurt Larsen og jeg vil bede forsamlingen om at rejse sig, også vi samme kan mindes Birger Hansen – Kurt Larsen-  Æret være deres minde – Tak!

Jeg vil gerne starte med at samle lidt op fra sidste års generalforsamling hvor der blev spurgt ind til mulighed for vinterfiskeri med små joller ved broen, - det bliver der af naturlige grunde intet af i år – Men bestyrelsen har også drøftet dette forhold med broudvalget og sammen har vi konkluderet at den forsøgsordning som har kørt ophører.

Indkøb af nyt video overvågningsudstyr – Det har der efterfølgende været en del uro omkring, men derom senere da der under indkommende forslag er stillet forsalg om vi afmontere vores video overvågning – men jeg kan oplyse generalforsamlingen at vi overholder alle lovkrav på området.

Bestyrelse har afholdt møder om den daglig drift af HBL, Broduvalget arbejder fortsat med fortøjninger og HBL no på bådene, og de er i år kommet meget lagt.

Der har været afholdt de traditionelle arrangementer i løbet af året standerhejsning sommerfest og en standerstrygning blev det også til.

Og i samarbejde med Sydhavnsklubbere blev der i efteråret afholdt en fiskekonkurrence, med deltagelse af HBL medlemmer – Rene var også med til at planlægge ture, som var en stor succes

Alt åndede fred og fordragelighed indtil stormen den 20 Oktober.

Som det er alle bekendt blev vores bro totalt smadret af højvandet, bølger og storm.

Allerede fredag aften var der folk i HBL for at redde de både som drev ind i løbet af aftenen og der var folk tilstede til kl 02.30 – Lørdag morgen kl 07:00 begynde oprydningsarbejdet og i medlemmer var fantastiske til at møde op og der blev knoklet igennem lørdag og søndag for at rydder op – Hvilket vi har fået stor ros for af Hvidovre Kommune..

De efterfølgende weekender er der også blevet udført en stor arbejdes indsats – Tak til alle som deltog og en særlig tak til Rene og Arne for deres koordinering af arbejdet.

Tak til Lone for at søge indsamlingstilladelsen

I bestyrelsen har vi arbejdet hård på for at lægge en redningsplan for HBL.

Jeg har holdt adskillige møde med politikkerne for at få dem med på ideen om HBL skal reddes - vi er en lille kulturperle i Kystagerparken og har fået tilsagt om de aktivt er indstillet på at hjælpe os – Der har været afholdt møde med professionel fundraiser for at få belyst hvilke fonde vi kunne søge økonomisk hjælp fra – Der er arbejdet med at få oprette bankkonto og indsamlings tilladelse, det har været en meget bureaukratisk proces.

Afholdt møde med entreprenør Zøllner om udarbejdelse af økonomisk overslag for etablering af 2 x 80 m bro – anslået pris DKK 2,5 mio

Så sent som i går havde jeg møde med fungerende Borgmester og formand for Kultur og fritid – der er brugt rigtigt mange arbejdstimer og taget fri fra arbejdet for at kunne får det op og stå.

Og der arbejdes på en model hvor Hvidovre Kommune stiller en underskudsgaranti – såfremt der ikke går politik i forslaget anslås det, at kunne køres igennem på en måned – Entreprenørerne anslog de skulle brug 2- 3 mdr til arbejde med forbehold for vejret.

Vi skal nu igen med at lave budgetter, og det er lidt af en

udfordring - for hvor meget vil vores MobilePay indsamlingen give, hvad kan vi forvente at modtage fra fonde ect. – Vi skal stadig have penge til drift at klubhuset i 2024

En mulighed er andelsbeviser som, var den model der blev brugt da klubhuset skulle finansieres i 2000.

Så vi er ikke i mål endnu men er godt på vej!

Med disse ord overgiver jeg bestyrelses beretning til generalforsamlingens behandling og godkendelse – Tak for ordet!

Formanden beretning blev drøftet og godkendt.

Punkt 3. Det reviderede regnskab ved kasserer Anni Bjerg

Regnskabet blev gennemgået og efterfølgende godkendt

Punkt 4. Fastsættelse af kontingentet og indskud.

Indtil vi kender den økonomiske situation med tilskud fra Kommune/Fonde og privatindsamling fastholdes kontingenter uforandret, med ret til ændring.

Punkt 5 Indkommende forslag:

Fra bestyrelsen:

• 5.16.Såfremt et medlem ikke har fået sin båd i vandet inden 1. Juni eller givet bestyrelsen skriftlig meddelelse om andet tidspunkt for søsætning disponerer bestyrelsen frit over pladsen.

Erstattes af ny

• 5.16.Såfremt et medlem ikke har fået sin båd i vandet inden 1. Juni eller givet bestyrelsen skriftlig meddelelse om andet tidspunkt for søsætning inden for makismalt 30 dage disponerer bestyrelsen frit over pladsen. Er båden stadig ikke kommet i vandet senest den 1. juli disponerer bestyrelsen frit over pladsen

Bestyrelsen forslag blev godt kendt

Medlems forslag, Tommy Nielsen om straks nedtagelse af videoovervågningen i klubhuset.

Tommy Nielsen fremlager sit forslag som blev drøftet og sendt til afstemning, kun Tommy Nielsen stemte for, resten af de fremmødte på generalforsamlingen stemte imod – Forslaget blev nedstemt

Tommy Nielsen fortalte derefter at han havde indgivet politianmeldelse mod bestyrelsen for ulovlig overvågning

Anmeldelsen blev taget til efterretning.

Punkt 6 Valg af kasserer Anni Bjerg villige til genvalg – Genvalgt uden mod kandidat

Punkt 7. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer Jakob Kjellberg, Rudolf Staarup, Michael Joensen

Jakob Kjellberg og Michael Jonsen blev genvalg Stig Hansen stillede op mod Rufold Straarup – Rudolf Straarup valgte at trække sig og Stig Hansen blev valgt.

Punkt 8. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter Lone Weiland villig til genvalg. Henrik Andreasen ikke villig til genvalg. Bestyrelsen forslår nyvalgt til Arne Schultz

Arne Schultz og Lone Weiland blev valgt.

Punkt 9. Valg af revisor Henning Hansen og 1 revisorsuppleant Ingolf Christiansen begge villige til genvalgt.

Begge blev genvalgt

Punkt 10. Valg af 3 broudvalgsmedlemmer Lone Weiland, Henrik Andreasen, Ronnie Tranemose alle villige til genvalg – Alle tre blev genvalgt-

Punkt 11. Valg af øvrige udvalg herunder festudvalg, Anette/Johnny Holt, Anette Schultz, Mik Sørensen og Daniel Egholm alle villige til genvalg – og blev valgt.

Punkt 12 Evt – Intet

Dirigenten gav ordet til formanden som takkede forsamlingen og dirigenten  samt bestyrelse for et godt samarbejde og dirigenten for veludført arbejde.

Generalforsamlingen sluttede og vi gik over til fælles spisning traditionen tro.

Referent: Leon Tilgaard

Dirigent Arne Schultz